Sekojot idejai: Katru mēnesi jauns rekords
Aizdevumu salīdzināšanas platformā Altero cilvēki visbiežāk izskata iespēju aizņemties piecus tūkstošus eiro remontam, auto iegādei vai kādam lielākam pirkumam; uzņēmums pēta iespējas attīstīties citās valstīs.
Katru mēnesi jauns rekords
Katru mēnesi ir jauns rekords gan izsniegto kredītu apjomā, gan arī Altero ikmēneša apgrozījumā. Kopš janvāra pēc piedāvājuma izvērtēšanas Altero platformā ir izsniegti kredīti 8,5 miljonu eiro apjomā. Kopš septembra katru mēnesi tiek izsniegts pusotrs miljons eiro mēnesī, un līdz gada beigām tiks sasniegta 12 miljonu eiro atzīme. Mēnesī platforma tiek apmeklēta 70 tūkstošu reižu, un līdz šim sev pieejamos aizdevumus apskatījuši 26 tūkstoši cilvēku, no kuriem 15% līdz 20% reāli arī tos izmanto. 25% interesentu kreditētāji atsaka aizdevumu, daļa cilvēku pārdomā un neizmanto iespēju saņemt līdzekļus, piemēram, 15% interesentu aizdevumu piedāvā tikai viena kompānija, kam parasti ir visai augsta procentu likme.
Mācās strādāt ātrāk
Visbiežāk cilvēki aizņemas remontam vai kādam lielam pirkumam vai notikumam, piemēram, kāzām, neplānotai ārstniecībai, dzīvokļa labiekārtošanai, auto iegādei vai lai pārkreditētos. Jo labāk banka māk strādāt ar datiem, jo labāk visiem. Māksla ir atsijāt un prast pateikt uzreiz «nē» tiem, kam kredīts ir jāatsaka. Tā banka, kas iemācās automātiski izvērtēt, kam atteikt, spēj ātrāk apkalpot tos klientus, kuru finansēšanā tā būtu ieinteresēta. Ir bankas, kas apzinās šo problēmu, bet vēl neko nedara šīs situācijas risināšanā. Kreditēšanas sektors ir viens no tiem, kas visvairāk iegulda reklāmā, un tirgus ir īpaši aktīvs. Lai veiksmīgi konkurētu, bankām nepieciešams samazināt aizdevumu procentlikmes. Jo ātrāk banka var apstrādāt pieteikumus, jo mazākas ir tās operacionālās izmaksas, un tādējādi banka var piedāvāt zemākas procentu likmes. Altero izaugsmi lielā mērā ietekmē tas, cik ātri bankas un to konsultanti spēj atbildēt interesentam, izskatot aizdevuma piedāvājumu. Piemēram, pirms kāda laika, kad uzņēmums aktīvāk pievērsās mārketingam, tas saskārās ar problēmu, ka pirmajā dienā pieteicās 300 potenciālie aizņēmēji un bankas fiziski nevarēja izskatīt tik daudz pieteikumu. Līdz ar to pieteikumu izskatīšana ievilkās un prasīja divas līdz četras dienas.
Iespēja mazāk zināmajiem
Šobrīd Altero sadarbojas ar 14 aizdevējiem. No lielajām bankām sadarbojamies ar banku Citadele, Bigbank un Tfbank, bet vēl nav Luminor, SEB bankas un Swedbankas. Bankas šajā platformā nereti testē savus jaunos produktus. Aizdevēji izdomā kaut ko jaunu un, pirms sāk vērienīgu reklāmas kampaņu, pārbauda to, jo var gadīties, ka, piemēram, iecerētā pakalpojuma/ produkta nosacījumi nevienu neinteresēs. Pāris nedēļās var secināt, vai piedāvājums ir konkurētspējīgs. Tāpat platforma kļūst par vietu, kur aizdevējiem savā starpā konkurēt. Īpaši tas patīk jaunajām bankām, jo tās var iegūt jaunus klientus, tāpēc ka šajā platformā tas ir labāk redzems. Tomēr viņš ir novērojis, ka pret jauniem vārdiem patērētāji ir samērā skeptiski. Reizēm cilvēki pieņem lēmumu par labu zināmam aizdevējam, kas piedāvā augstāku likmi, nekā nezināmam un lētākam kreditētājam. Joprojām cilvēki vizbiežāk kredītus izvēlas savā bankā. Nākamā izvēle ir nebanku sektors, kuru aizdevumi nevienmēr ir dārgāki. Tam seko t.s. ātrie kredīti, kuru ir diezgan daudz, un tie ir visai populāri. Pēdējā izvēle ir brokeri – kreditēšanas starpnieki, kas sniedz finanšu konsultācijas. Esam skeptiski pret brokeriem – vai tie patiešām piedāvā izdevigāko variantu. Ar to starpniecību mēnesī Latvijā tiek izsniegti vairāk nekā divi miljoni eiro. Uzņēmums pelna no aizdevēja maksātās komisijas maksas par tiem klientiem, kuri pēc piedāvājuma apskates Altero izvēlējušies tā pakalpojumus. Lietotājiem pakalpojums ir bezmaksas.